Assalamualaikum dan salam sejahtera....

Terima kasih yang tidak terhingga kepada kedua ibu bapa yang banyak membantu dan memberi dorongan serta galakkan dalam menjayakan Danliza Enterprise. Disamping itu juga terima kasih kepada adik-beradik yang banyak memberi sokongan moral serta sumbangan idea. Permintaan yang semakin meningkat menggalakkan bagi penghasilan BLOG ini. Akhir kata diharap blog ini dapat memberi info kepada masyarakat sejagat mengenai khasiat kacang soya, protein tempe, menu makanan yang berkhasiat serta pelbagai lagi....

Danliza Enterprise menawarkan produk yang berasaskan kacang soya. Kami juga menyediakan perkhidmatan tempahan bagi tempe mentah, kerepek tempe, sambal tempe kering, cucur tempe, nugget tempe, chip n choc tempe, tempe blackpepper dan air soya bagi majlis-majlis keramaian, perkahwinan serta hari perayaan. Bagi pelanggan yang berada di sekitar Teluk Intan produk kami boleh didapati di Pasar Besar Teluk Intan, Pasar Pekan Baru, Pasar Mini Bintang (Taman Ros) serta di premis kami. Kepada pelanggan diluar kawasan Teluk Intan, tempahan turut diterima dan penghantaran adalah melalui pos laju.

Sebarang tempahan hendaklah dilakukan 5 hari sebelum penghantaran. Sebarang pertanyaan serta penambahan idea yang berasaskan tempe sila layarkan kepada kami melalui blog ini atau hubungi di talian 013 - 5011050 (iza).

Search This Blog

Friday, February 19, 2010

Resipi Sushi Cili Padi

BAHAN:

25 gram salmon yang dihiris panjang

20 gram tuna yang dihiris halus

20 gram avokado dihiris nipis

1 keping rumpai laut

30 gram nasi (beras sushi) yang dimasak dan disejukkan

5 gram telur ikan (tobiko)

Sedikit cuka beras

Sedikit garam dan gula



CARA MEMBUAT:

1. Kukus nasi sushi dan campurkan sedikit cuka beras yang dipanaskan di atas api kecil bersama sedikit garam dan gula.

2. Tutup nasi dan sejukkan dalam peti sejuk di bahagian bawah.

3. Letakkan sekeping kertas rumpai laut di atas papan pemotong dan ambil nasi tadi, ratakan di atasnya. Tekan lapisan nasi ke atas kertas tadi perlahan-lahan.

4. Ambil hamparan sushi (sushi mat), letakkan di atas nasi tadi. Terbalikkan hamparan itu berhati-hati supaya rumpai laut berada di lapisan atas.

5. Letakkan tiga hirisan avokado sebaris dan tiga hirisan salmon sebaris lagi di hujung kertas rumpai laut tadi jauh dari anda. Ia akan menjadikan dua barisan melintang.

6. Mulakan menggulung nasi tadi dari bahagian tiada ikan salmon dan avokado ke atah atas. Gunakan hamparan untuk menggulung. Tekan untuk mendapat gulungan padat.

7. Letakkan ikan tuna di atas gulungan tadi, balut dengan plastik pembalut makanan.

No comments:

Post a Comment